Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Gorj, a desfășurat, în perioada 01 aprilie – 30 iunie, o variată activitate de verificare a modului în care operatorii economici respectă legislația în vigoare în domeniu, atât ca parte a unor tematici de control naționale și proprii, precum și ca urmare a cercetării petițiilor primite de la consumatori. Potrivit unui comunicat, în această perioadă, au fost efectuate 185 acțiuni de control, iar pentru neregulile constatate, comisarii CJPC Gorj au aplicat următoarele sancțiuni:- 108 amenzi contravenționale, în valoare totală de 715.000 lei;- 149 avertismente;- oprirea temporară de la comercializare până la remedierea neconformităților pentru produse în valoare de peste 2.700 lei;- oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare și nealimentare neconforme, în valoare de circa 85.500 lei- oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor a unui operator economic care comercializa produse cosmetice.Principalele nereguli constatate în timpul controalelor, au fost:- practici comerciale înșelătoare, respectiv neconcordanțe între prețurile produselor afișate la raft și cele percepute la casa de marcat; – nerespectarea normelor de igienă la prestarea serviciilor în saloanele de înfrumusețare;- nerespectarea condițiilor de păstrare și depozitare pentru diverse produse alimentare;- publicitate înșelătoare;- deficiențe privind informarea consumatorilor; – comercializarea produselor alimentare cu modificari organoleptice;- lipsa unor autorizații de funcționare; – lipsa afişării preţurilor şi tarifelor produselor și serviciilor, în mod vizibil şi într-o formă neechivocă.