Exclusiv: Raportul Corpului de Control din Ministerului Energiei cu privire la selecția Directoratului CEO. ANI desființează conflictul de interese

Loading

Raportul Corpului de Control al Ministerului Energiei privitor la organizarea selecției Directoratului Complexului Energetic Oltenia are câteva zeci de pagini. Cea mai importantă parte este finalul, respectiv concluziile, care se întind pe 6 pagini.

Primul aspect lămurit în raportul de inspecție se referă chiar la contestațiile depuse la Ministerul Energiei de la care a pornit controlul. Astfel, în urma unor raportări la contextul legislativ, inspectorii de control susțin că soluționarea contestațiilor cu privire la selecția Directoratului revine exclusiv Consiliului de Supraveghere, organizatorul procedurii. De asemenea, firma de recrutare are obligația de a pune la dispoziția CS informații legate de recrutare sau documentele întocmite.

Prin urmare, în opinia reprezentanților Ministerului Energiei, orice decizie cu privire la aspectele procedurii, adică anularea, suspendarea, întreruperea suspendării, continuarea procedurii, răspunsurile la contestațiile candidaților nemulțumiți, revine Consiliului de Supraveghere.

Un alt aspect din concluziile Raportului de control se referă la suspiciunea de conflict de interese invocată de unii candidați. Astfel, Agenția Națională de Integritate a transmis pe 16 februarie un punct de vedere inspectorilor de control. Conform ANI, în cazul analizat, Legea 161 din 2003 „nu prevede situații de conflict de interese de natură administrativă sau incompatibilități pentru personalul angajat în baza unui contract individual de muncă sau contract de mandat în cadrul respectivelor companii sau societăți.”

În final, inspectorii din Ministerul Energiei opinează cu privire la selecția Directoratului:

„Având în vedere situația existentă, apreciem că se impune emiterea unei decizii cu privire la procedura de selecție de către Consiliul de Supraveghere al Complexului Energetic Oltenia, examinarea contestațiilor după finalizarea procedurii și transmiterea răspunsurilor către candidați”.

Raportul apreciază faptul că există două tipuri de riscuri legat de procedură. Primul vizează anularea procedurii, situație în care candidații selectați s-ar putea adresa instanței de judecată pentru că nu au fost numiți.

Al doilea risc se referă la continuarea procedurii, iar candidații nemulțumiți de rezultat să ceară în instanță anularea acesteia.

Raportul mai notează că se impune, în urma situației ivite la selecția Direcoratului de la Complexul Energetic Oltenia, modificarea și completarea legislației privind guvernanța corporativă.

Scroll to Top